Gallagher Promotes Legislation to Prevent Id Theft

3/22/2004

CONTACT:
Tami Torres or Justin Glover

TALLAHASSEE—Chief Financial Officer Tom Gallagher today unveiled a proposal to require financial institutions, brokerages, insurance companies and agencies to use greater care when they dispose of consumer records containing personal, financial and medical information.

El año pasado, el Departamento de Servicios Financieros recibió varios informes de que se está eliminando información confidencial junto con la basura diaria de oficina en contenedores públicos. El acceso a estas clases de documentos crea la posibilidad de robos de identidad, una forma generalizada de fraude financiero. A survey conducted by the Federal Trade Commission (FTC) estimates that more than 27 million Americans became ID theft victims in the last five years, resulting in more than $5 billion in out-of-pocket expenses. La misma encuesta determinó que el robo de identidad cuesta cerca de $50 mil millones a la industria servicios financieros.

"If scam artists gain access to personal and financial information, they can wreak havoc with a consumer's finances," Gallagher said. "That's why I'm urging state lawmakers to take steps to protect Florida consumers from identity theft, the nation's fastest growing crime."

El proyecto de ley 1624, propuesto por el Senador Jim Sebesta, junto con la versión propuesta por el Comité de Comercio de la Cámara, proporciona al Departamento de Servicios Financieros, a la Oficina de Regulación Financiera y a la Oficina de Regulación de Seguros la autoridad de establecer reglas para la industria de servicios financieros en la Florida, a fin de realizar la eliminación apropiada de los registros que contengan información personal, financiera y médica.

Además de promocionar esta legislación, la oficina de Gallagher ha enviado muchas alertas a los consumidores advirtiendo sobre los peligros del robo de identidad. The department has created an online resource on ID theft. Consumers can log on to www.fldfs.com and click the "ID Theft" banner to visit the site. Tips on avoiding this type of crime include shredding junk mail credit card offers, reviewing all bank and credit card records, and checking credit reports at least once a year.

Monitorear la actividad de la cuenta financiera es también extremadamente importante. Según la FTC (Comisión Federal de Comercio), el 52 por ciento de las víctimas de robo de identidad descubrieron que eran víctimas al monitorear sus cuentas. Más del 67 por ciento de las víctimas informaron que sus cuentas de tarjetas de crédito fueron expropiadas, lo que representa la porción más elevada de encuestados.

"Consumers must be more than cautious to avoid identity theft scams – they must be downright aggressive," Gallagher said. "However, state lawmakers should ensure consumers are protected against careless handling of their personal, financial and medical information."