Gallagher Announces the Fifth Arrest of an Unlicensed Public Adjuster Working in Hurricane-damage Area

10/15/2004

CONTACT: DFS Press Office
FORT MYERS—A Pennsylvania man working in the Fort Myers area was arrested today by investigators with the Department of Financial Services on a charge of operating as a public adjuster without a license.

Albert E. McBride III, 36, of Prospect Park, Pa., McBride is the fifth unlicensed public adjuster arrested in hurricane-hit areas and the second arrest of an individual working for Young Adjustment Company, Inc. out of Blue Bell, Pa.  His arrest followed an investigation and undercover operation by the Department of Financial Services' Division of Insurance Fraud and Bureau of Agent and Agency Investigations.  Los investigadores trabajaron junto con los Peritos de Reclamaciones por Catástrofes en toda la Nación.

Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher, who oversees the Department of Financial Services, urges residents to the Florida licensure of any adjuster, not just public adjusters, before signing any contract.

"Disasters bring out the best and, unfortunately, sometimes the worst in people," said Gallagher, who served as Florida's Insurance Commissioner when Hurricane Andrew hit in 1992.  Gallagher implementó un número gratuito para que llamen las víctimas de las tormentas para obtener ayuda relacionada con las tormentas.  Los ciudadanos de la Florida que necesiten ayuda para presentar una reclamación de seguros, para obtener un tasador, para verificar una licencia o para establecer una reclamación con sus compañías de seguros pueden llamar al 1-800-22-STORM (1-800-227-8676) todos los días desde las 8 a.m. a 8 p.m.

En agosto, Gallagher emitió una norma de emergencia que les permitía a los reclamantes 14 días para retirarse de cualquier contrato con un tasador público.  Además, ordenó que los tasadores públicos no pueden solicitar ningún pago por adelantado y puso topes a sus tarifas al 10 por ciento por cualquier pago de reclamación.

Los investigadores obtuvieron un contrato de acuerdo de reclamaciones de seguros que McBride supuestamente presentó a un consumidor y el formulario de contrato no incluía tasa de porcentaje para pagar al tasador, información que la ley exige se incluya.
McBride fue trasladado a la Cárcel del Condado Brevard y, de ser condenado por el cargo de delito en tercer grado, enfrenta hasta cinco años de prisión.