Gallagher Requests Deadlines for Insurers to Handle Storm Claims

10/21/2004

CONTACTO: Tami Torres

TALLAHASSEE—Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher today asked state regulators to develop an emergency rule directing insurance companies to speed up their efforts to resolve hurricane claims, and setting specific deadlines for companies and their adjusters to evaluate damage and start the claims process.

Gallagher dijo que la norma debe ser presentada al Gobernador y al Gabinete el próximo martes, 26 de octubre, para su aprobación.

Gallagher dijo que las fechas límites firmes son necesarias basadas en numerosas llamadas a la línea directa sobre huracanes del departamento a 1-800-22-STORM de víctimas de tormentas que todavía tienen que ver a un perito, o están esperando que un perito regrese para realizar una evaluación de daños.

"One of our top complaints continues to be delays working with a claims adjuster," said Gallagher, who oversees the Florida Department of Financial Services.  "Setting deadlines will help thousands of Floridians who are still waiting to start the claims process."

Gallagher pidió a la Oficina de Regulaciones de Seguros que desarrolle un reglamento que exija que las compañías de seguros lleven a cabo las siguientes acciones para los consumidores que presentaron reclamaciones:
§ Advance funds to all storm victims entitled to additional living expenses.
§ Send adjusters to evaluate and assess damage.
§ Make a settlement offer and work to resolve all claims.

"Estuve allí afuera trabajando para ayudar a que las víctimas de las tormentas se recuperen de estas catástrofes sucesivas.  We are listening to their concerns and we understand that getting their insurance check is a necessary first step toward rebuilding their homes and their lives," said Gallagher.

Gallagher dijo que se implementó un reglamento similar dos meses después de que el Huracán Andrew llegara a la costa en el 1992.