Governor, Cabinet Impose Deadlines for Insurance Companies to Handle Claims

10/26/2004

CONTACTO: Tami Torres

TALLAHASSEE—Governor Jeb Bush and members of Florida's Cabinet today approved an emergency rule placing deadlines for insurance companies to assess damage and work toward a claims settlement.  El Oficial Principal de Finanzas Tom Gallagher, quien funge como miembro del gabinete del estado, recomendó a sus miembros que tomen medidas para proteger a los consumidores de seguros de la Florida.

"Floridians who responsibly purchase insurance and pay premiums expect service," said Gallagher. "Firm deadlines will give thousands of Floridians peace of mind in getting their storm claims handled and set a goal that insurance companies must meet."

Gallagher solicitó la norma de emergencia en respuesta a numerosas llamadas a la línea directa sobre huracanes del departamento a 1-800-22-STORM de víctimas de tormentas que todavía tienen que ver a un perito o están esperando que un perito regrese para realizar una evaluación de daños.

The emergency rule sets strict timeframes for insurance companies to make initial damage assessments and work toward a settlement, including paying additional living expenses to Floridians unable to remain in their homes due to storm damage:
§ For claims filed by October 21 as a result of Tropical Storm Bonnie, Hurricane Charley or Hurricane Frances, the deadline is November 22.
§ For claims filed by November 8 as result of Hurricane Ivan or Hurricane Jeanne, the deadline is December 8.
According to Gallagher, insurance companies who fail to meet the deadlines face an administrative penalty of $2,500 per day.

Actualmente, las pérdidas de seguros ocasionadas por los cuatro huracanes seguidos han sido estimadas en $17.1 mil millones conjuntamente.  Se presentaron a la fecha más de 1.3 millones de reclamaciones.