Gallagher Launches Probe into Questionable Broker Activities in Florida

11/4/2004

CONTACTO: Tami Torres

TALLAHASSEE – Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher announced today that he has established a legal task force to investigate whether any of the activities outlined in New York Attorney General Elliot Spitzer's civil suit are taking place among insurance brokerages and companies in Florida, including bid-rigging, kickbacks and improper fees.  La demanda de Spitzer alega mala conducta civil y criminal que involucra los corredores de seguros que hacen negocios para las compañías de seguro por una comisión.

"If brokers and insurance companies are manipulating the law for personal gain and driving up insurance costs for consumers, then we need to seek restitution where appropriate and take swift action to prevent further abuses," said Gallagher, who oversees the Florida Department of Financial Services.

Don Dowdell, Director Jurídico Adjunto del departamento, presidirá el equipo de trabajo, y trabajará con el equipo de abogados y personal de investigación para analizar las prácticas de venta de corredores y compañías de seguros.  Gallagher también ha solicitado a Steve Burgess, Defensa del Consumidor de Seguros de la Florida, que integre el equipo de trabajo.

Gallagher también instruirá al equipo de trabajo para determinar si se necesita acción legislativa que requiera transparencia en transacciones y acuerdos de seguros de una compañía para prevenir prácticas abusivas y proteger al público que compra seguros.