Employer of Workers Killed at July Construction-site Accident Charged with Fraud

11/23/2004

CONTACT: Justin Glover

HOBE SOUND—The employer of two workers killed in a July construction accident on a Hobe Sound work site has been arrested and charged with workers' compensation fraud, Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher announced today.

According to investigators with the Department of Financial Services' Division of Insurance Fraud, Richard Meccariello, Jr., 39, of 3934 Sherwood Blvd. in Delray Beach was accused of failing to provide workers' compensation coverage, a third-degree felony.

"When workers show up to perform a job, they deserve to be protected in case they get injured.  This terrible accident is a perfect example of why workers' compensation is so important," said Gallagher, who oversees DFS.  "Employers who don't protect their workers will be held accountable."

En oportunidades anteriores, la División de Compensación Legal por Accidentes de Trabajo del departamento le había ordendo a dos compañías de propiedad de Meccariello, Mac’s Construction and Concrete, Inc., 848 Glouchester St. en Boca Raton, y Mac’s Custom Construction, Inc., que suspendan su trabajo y cesen todas sus operaciones comerciales en la Florida a causa de violaciones a la compensación legal por accidentes de trabajo.  Las compañías también fueron multadas por un total de $2.4 millones.  Según la Ley de la Florida, los empleadores de la industria de la construcción con uno o más empleados deben proporcionar cobertura de compensación legal por accidentes de trabajo a sus empleados.  En el tiempo cuando ocurrió el accidente en julio, Meccariello empleó, como mínimo, a siete trabajadores sin cobertura.

Meccariello fue encarcelado en la Prisión del Condado Palm Beach con una fianza establecida de $25,000.  En caso de ser condenado, Meccariello enfrentará hasta cinco años de prisión.