Task Force Created to Improve Citizens Property Insurance Corporation

12/1/2004

CONTACT: Tami Torres or Justin Glover

TALLAHASSEE—Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher today announced the creation of a joint task force of stakeholders with the goal of making recommendations to Citizens Property Insurance Corporation for improving customer service and returning policies to the private insurance market.

"Thousands of consumers have contacted the Department of Financial Services upset over delays in processing their insurance claims," Gallagher said.  "Though Citizens has made tremendous efforts during the storm recovery process, more is needed to eliminate delays and ensure claims are processed fairly and efficiently."

Gallagher dijo que anticipa que el equipo de trabajo recomendará formas para mejorar los tiempos de respuesta de los peritos y reducir los pedidos de asesoramiento de daños.

Gallagher también declaró que apoyaba los esfuerzos de Citizens para alentar a las compañías de seguros privadas a sacar las pólizas de la aseguradora del estado de último recurso.

"Consumers deserve more choices when purchasing insurance, and the key to greater availability of coverage is encouraging more companies to do business in Florida," Gallagher said.  "With more than 1,000 new residents coming to Florida every day, we must continue to search for ways to improve Floridians' access to more affordable homeowners insurance."

El equipo de trabajo (Equipo de Trabajo en Servicios para Titulares de Pólizas y Relaciones con Citizens Property Insurance Corporation), el cual se reunirá por primera vez el 8 de diciembre, en Tallahassee, está integrado por representantes del Departamento de Servicios Financieros de la Florida, la Asociación de Agentes de Seguros de la Florida, la Asociación de Banqueros de la Florida, la Asociación de Agentes Inmobiliarios de la Florida, la Asociación de Asesores Financieros y de Seguros de la Florida, los Agentes Profesionales de Seguros de la Florida y la Asociación Latinoamericana de Agencias de Seguros.

El equipo de trabajo también se encargará de los pagos de comisiones a los agentes que realicen negocios con Citizens.

A list of task force members is below.

Pete Dunbar, Task Force Chairman, Florida Department of Financial Services
Daniel Baptista, Latin American Association of Insurance Agencies
Skip Boylan, Florida Association of Insurance and Financial Advisors Steve Burgess, Insurance Consumer Advocate
Karen Chandler, Florida Department of Financial Services