Muchos Residentes de la Florida Están Perdiéndose la Ganancia Impositiva

1/27/2005

CONTACTO:  Tami Torres

TALLAHASSEE –As many as 350,000 Floridians could be claiming an immediate cash refund worth thousands of dollars – and now there are free resources available to help them do it, Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher announced today.

"We know that thousands of Floridians qualify for the federal Earned Income Tax Credit and don't claim it.   Para muchas familias, estos dólares pueden ayudar a cancelar deudas o a hacer un depósito inicial para una vivienda.  For Florida, it means millions of dollars added to our economy," Gallagher said.  "Our goal in promoting awareness of the tax credit and the resources available is to get money back in the hands of hardworking taxpayers so that they can take advantage of Florida's unlimited opportunity."

Muchos de los residentes de la Florida podrían recibir por correo cheques de hasta $4,300 más esta temporada impositiva - es algo adicional a la suma que pueden esperar cuando presentan su declaración de impuestos anual.
In addition to the current year, Floridians can go back three years prior to claim refunds.   Those who qualify include:

ü Individuals who earn less than $30,338 ($31,338 if married filing jointly) with one child are eligible for as much as $2,600.
ü Individuals who earn less than $34,458 ($35,458 if married filing jointly) with two children may qualify for as much as $4,300.
ü Individuals who earn less than $11,490 ($12,490 if married filing jointly) with no children are eligible for as much as $390.

Gallagher dijo que hacer conocer el Crédito Impositivo de Ingresos Devengados es parte de la iniciativa Su Dinero, Su Vida lanzada en otoño pasado.  Dijo que es especialmente importante en un año en que muchos residentes de la Florida sufrieron pérdidas por el huracán que el público sepa cuán fácil es para aquellos que califican para el crédito.  Según el IRS, $635 millones de dólares todavía no han sido reclamados en la Florida.

Además, Leadership Florida, una organización de servicio público en todo el estado, utilizará su red de profesionales de negocios para ayudar a los residentes de la Florida quienes pueden calificar para el crédito impositivo.

"Leadership Florida recognized how important it would be for so many working families to have more information about if, and how, they could qualify for this program," Leadership Florida President Wendy Abberger said.  "We are proud to be engaging our statewide network of leaders to promote the EITC and the dreams it may help Floridians realize."

Según Daniella Levine, quien ayudó a dirigir los esfuerzos para unir a los residentes de Miami con el EITC, dice que existe una cantidad de estudios que muestran que los contribuyentes con ingresos entre $30,000 y $35,000 no saben que pueden calificar para el reembolso y por lo tanto no presentan reclamaciones.

"In the Miami area we estimate that up to 25 percent of the people who qualify for this tax refund do not file for it," said Daniella Levine, executive director of the Human Services Coalition of Dade County, Inc. "With this campaign, we hope to reach as many of those families as we possibly can. This is like found money."

Un residente de Miami, Julio Escobar, pudo reclamar reembolsos que totalizaron cerca de $8,500 sobre un período de tres años.  Escobar utilizó los dólares para mejorar la calidad de vida de su familia pagando las deudas, haciendo un pago inicial para una vivienda y comprando transporte confiable para su familia.

"I read an article about the EITC and thought we might qualify," said Escobar.  "I'm happy to say we did.  This money has changed our life."

Ryan Priest, communications spokesperson for the Allstate Foundation, said the Earned Income Tax Credit refund awareness campaign "is exactly the kind of public purpose initiative the Allstate Foundation is proud to be a part of.  Information is always the key to making wise decisions about our personal finances."

La iniciativa Su Dinero, Su Vida está siendo financiada por Allstate Foundation con el apoyo del Departamento de Servicios Financieros, el Consejo de la Florida para la Educación Económica, el Consejo de Seguros de la Florida, la Asociación de Banqueros de la Florida, la Liga de Uniones de Crédito de la Florida y la Federación del Consumidor del Sudeste.  The initiative includes public outreach, a media campaign, and one of the most comprehensive Web sites on personal financial matters.  Other organizations supporting the initiative include the Florida Retail Federation, Florida Chamber of Commerce and the Florida Association of Realtors.

El sitio Web de Su Dinero, Su Vida proporciona a los residentes de la Florida información detallada sobre quién es elegible para los reembolsos y dónde acudir para obtener ayuda gratis para presentar los formularios adecuados del IRS. Con ayuda disponible en este sitio Web, no es necesario pagar a alguien para que los ayude a presentarlos.

"We not only want to make people aware that they may qualify for this money," said CFO Gallagher, "we also want to arm them with information on wisely using the dollars they get back.

[Note to reporters: Data is available through the Brookings Institution on who claims EITC refunds in Florida, with breakdowns for many cities by Zip Code for the years 1997-2002. To view that data go to: http://apps89.brookings.edu:89/EITC/eitc.jsp]