Jacksonville Man Indicted in Employee Leasing Scam

2/22/2005

CONTACTO:
Nina Banister

TALLAHASSEE—Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher and United States Attorney Paul I. Perez announced today a 23-count indictment against the former owner and operator of a now-defunct professional employee organization that left thousands of workers in several states without workers compensation coverage despite collecting millions in premiums.

Tom King, 41, de Jacksonville, supuestamente habría cobrado $5.8 millones en cobertura de compensación legal por accidentes de trabajo por una cobertura ilegal, fraudulenta y no autorizada.  La acusación es el resultado de una larga investigación del Departamento de Servicios Financieros, División de Fraudes de Seguros y la Oficina Federal de Investigaciones (FBI).  El asistente del Procurador General de EE.UU. Mark B. Devereaux está procesando los cargos. Si se lo declara culpable de los 23 cargos, King afronta hasta 160 años en prisión y una multa de $5.7 millones.
"El fraude de compensación legal por accidentes de trabajo pone en serio riesgo a los trabajadores y causa el caos en nuestra economía.  Injured workers and their families pay the ultimate price, but we all pay through higher premiums and higher costs for goods and services, including costs for emergency rooms where uninsured injured workers end up," said Gallagher, who oversees the Department of Financial Services.  "The department is pleased that we were able to help the U.S. Attorney's office get this indictment.  Estas imputaciones, en caso de ser ciertas, se deben resolver con severidad y rapidez."

The indictment charges that Miralink, formerly headquartered in Jacksonville, represented to clients that the employees were covered by Regency Insurance of the West Indies, Ltd., located in Capistrano Beach, Calif.  It is alleged that Regency was not authorized to sell insurance in Florida, that the coverage they sold was fraudulent, and that Miralink knew there was no real coverage.

"This very important prosecution demonstrates the efforts of the Federal Bureau of Investigation, the State of Florida's Division of Insurance Fraud and the United States Attorney's Office to protect citizens from insurance fraud and its tragic consequences," said United States Attorney Paul I. Perez.

El Departamento de Servicios Financieros, División de Fraude de Seguros, investiga varias formas de fraude en seguros, incluyendo seguros de salud, de vida, de autos, de propiedad y de compensación por accidentes de trabajo.  Cualquier persona que posea información sobre este caso u otros posibles planes de fraude, debe llamar a la línea directa de Fraud Busters (Caza Fraudes) del departamento al 1-800-378-0445.  Se puede ofrecer una recompensa de hasta $25,000 por información que conduzca a una detención y condena.