Gallagher Applauds Lawmakers for Laying the Groundwork for Hurricane Savings Accounts

5/4/2005

CONTACTO:
Tami Torres o Bob Lotane

TALLAHASSEE–Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher today applauded state lawmakers for approving a measure that lays the groundwork for Floridians to set up hurricane savings accounts and protect these accounts from creditors.  Ahora el Congreso necesitaría crear las cuentas bajo la ley federal y otorgar una designación de exención de impuestos.

"Hurricane savings accounts would give Floridians the opportunity to put money aside to prepare for the financial impact of a catastrophic storm," said Gallagher, who initiated the idea with state lawmakers.  "I applaud the Legislature, especially Sen. Carlton and Rep. Altman, for setting the wheels in motion for Floridians to take advantage of these accounts.  The next step is to aggressively lobby Congress to act."

Gallagher se encontró con varios miembros de la delegación del congreso de la Florida en marzo para promover en el Congreso la legislación que creará Cuentas de Ahorro para Huracanes.  Estructurada de la misma manera que las Cuentas de Ahorro de Salud y las IRA, se podría abrir una cuenta de ahorro libre de impuestos para cubrir gastos actuales y futuros relacionados con huracanes.
The money deposited, as well as the interest earned, would be tax-deferred.  Unused balances would roll over from year-to-year.

According to Gallagher, the ceiling on the accounts could be twice the amount of the individual's deductible, and the money could only be withdrawn to cover qualified hurricane expenses tax-free. Los gastos condicionales incluirían: deducibles, pérdidas no aseguradas como muelles, daños por inundación y mejoras estructurales para futuras tormentas.

"As balances accumulate tax-free, consumers would also have the option to purchase higher deductible policies which would result in lower annual premiums," Gallagher said.

La legislación (Proyecto de Ley del Senado 660), patrocinada por la Senadora Lisa Carlton y el Representante Thad Altman, agrega las cuentas de ahorro para los huracanes a los tipos de bienes protegidos de los acreedores. Bajo la legislación, el monto que se puede proteger de los acreedores está limitado al doble del deducible del seguro de propiedad de una persona.

Ahora el proyecto de ley se dirige al gobernador para ser firmado.