Gallagher Calls for Independent Review of State Farm’s Rate Request

8/18/2005

CONTACTO:
Tami Torres (850) 413-2842

TALLAHASSEE – Citing concern that insurance companies are using the 2004 hurricanes to unfairly raise rates, Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher today called for an independent review of a rate increase on homeowners being sought by State Farm of Florida, the state's largest insurer.   La revisión independiente, la tercera revisión desde el 1 de junio, será realizada a través de la Oficina de Defensa del Consumidor de Gallagher.

"This rate hike could potentially impact more than 900,000 Floridians and deserves close scrutiny," Gallagher said.  "Even more troubling is that State Farm's request comes on the heels of a study showing the company earned record profits – billions of dollars – in 2004, despite four hurricanes."

Gallagher has called for independent reviews of three rate requests – Allstate Floridian Insurance Company, Cincinnati Indemnity Company/Insurance Company, and now State Farm.  Following reviews of the first two companies, Gallagher called for the rejection of both rate requests citing deficiencies and saying the "numbers just don't add up."

La solicitud de Cincinnati es la única a la fecha que ha sido denegada por la Oficina de Regulación de Seguros.  La solicitud de Allstate sigue pendiente.  La Oficina de Regulación de Seguros está dirigida por el Comisionado de Seguros Kevin McCarty, quien regula las tarifas de seguros.

Ayer, junto con la Oficina de Regulación de Seguros, State Farm presentó una solicitud para incrementar las primas de seguros de los propietarios de viviendas a un promedio del 8.6 por ciento.   Pero Gallagher dijo que el monto del porcentaje que solicitó State Farm engaña porque en muchas zonas la carga de las tarifas sería tan alto como el 40 por ciento.
State Farm de la Florida recaudó $1.03 mil millones en primas de propietarios de viviendas en 2004.  Un aumento del 8.6 por ciento significa que los propietarios de viviendas de la Florida pagarían otros $89 millones en primas.

"State Farm customers deserve answers from their insurance provider.  And I intend on making sure that they get them."
#  #  #