Committee to Simplify Homeowners Insurance Policies for Floridians Announced

COMUNÍQUESE CON:
Tami Torres o Bob Lotane

First Meeting Slated For October 4th, Report Due January 15th

TALLAHASSEE – Tom Gallagher, Florida's Chief Financial Officer, today announced a ten-member committee tasked with developing a standard homeowners insurance policy for Floridians that is both easy to understand and offers comprehensive coverage.  State lawmakers called for the committee in response to Gallagher's concern that many victims of the 2004 hurricanes were not adequately protected because they either did not understand the complex language in their insurance policies or had not updated their policy limits to keep pace with increasing property values.

"Time after time, in the hurricane recovery town hall meetings I held around the state and in calls to my office, Floridians said they were surprised at what their policies didn't cover or that their coverage was not enough to rebuild their homes," said Gallagher, who oversees the Florida Department of Financial Services. "The committee is tasked with developing a simple, plain-language homeowners insurance policy with the consumer in mind.

La nueva ley, aprobada por los legisladores del estado en la sesión de 2005, requiere que Gallagher designe un comité asesor que incluya dos miembros recomendados por el Comisionado de Seguros, Kevin McCarty, dos personas designadas de la industria de seguros de propiedad residencial, dos agentes de seguros de propiedad, dos consumidores y el Defensor del Consumidor de Seguros de la Florida.  El comité debe emitir su recomendación a la Legislatura para el 15 de enero de 2006.

Aparte de anunciar los miembros del Comité Asesor sobre Líneas Personales Estándar, Gallagher anunció el programa de reunión del comité.  La primera reunión del comité está programada para realizarse en la Sala 110 del Edificio de la Oficina del Senado el 4 de octubre, desde las 10 a.m. hasta las 5 p.m., en Tallahassee.  Las demás fechas programadas para reunión son 28 de octubre, 17 de noviembre y 6 de diciembre.  La última reunión se realizará el 4 de enero de 2006.

Miembros del Comité Asesor sobre Líneas Personales Estándar
CHAIR

• CFO Gallagher's designee – Rick Mahler, Deputy Chief of Staff, Department of Financial Services

COMPANY REPRESENTATIVES

• Joel P. Curran – Towerhill Insurance Group, chief underwriting officer and senior manager.

• Jim Graganella – Capital Preferred & Southern Fidelity Insurance Companies.
       President / CEO.

AGENT REPRESENTATIVES
• Hector Fortune, Fortune Insurance.

• Bruce A. Baker, USI Insurance Services of Florida, Inc.

CONSUMERS

• Rick Suarez, Miami, Florida, propietario de Ready Windows.

• Arnold Whisenant, Jacksonville, Florida, jubilado.

OFICINA DE RECOMENDACIONES DE REGULACIÓN DE SEGUROS

• Dra. Elizabeth Beard Goldsmith, Florida State University, Profesora.  Representante del Consumidor de la Asociación Nacional de Comisionados de Seguros.
• Richard C. Koon, Oficina de Regulación de Seguros, Analista de Administración Sénior, Director de Formularios de Pólizas.

DEFENSOR DEL CONSUMIDOR DE SEGUROS

• Steve Burgess, State of Florida.