Gallagher Launches Spanish-Language Website

5/30/2006

CONTACTO:  Tami Torres

El objetivo es ayudar a los residentes hispanos a prepararse para la temporada de huracanes y más

TALLAHASSEE – Tom Gallagher, Florida's chief financial officer, today announced the launch of a Spanish-language version of the Department of Financial Services' (DFS) consumer website to better serve Florida's growing Hispanic population.

"Nearly three million Hispanics call Florida home and need access to information that impacts their financial well-being and future," Gallagher said.  "Following the 2004 and 2005 hurricanes, we had the opportunity to help thousands of Spanish-speaking residents, and many asked to get more information on insurance and financial issues in Spanish.  My hope is that launching this new technology before the start of the hurricane season will ensure a greater number of Floridians are better protected and prepared if a disaster strikes."

Gallagher declaró que su departamento se encuentra entre los primeros organismos gubernamentales del estado de la Florida que lanza en forma dinámica y exhaustiva un sitio en español.  The Spanish site can be accessed by clicking on the "En Español" tab on the DFS homepage at www.fldfs.com.

Se tradujeron más de 5,000 páginas del sitio Web del Departamento, incluidas áreas destinadas al consumidor que ofrecen información sobre asistencia en caso de catástrofes, seguros para propietarios de viviendas, temas financieros tales como hipotecas e inversiones, bienes no reclamados, derechos de las víctimas, etc.

El departamento utilizó la tecnología y el servicio TransMotion® , propiedad de MotionPoint Corporation, para desarrollar el sitio Web en español.  El enfoque de MotionPoint es completamente diferente del enfoque tradicional en la traducción de sitios Web, porque MotionPoint combina las mejores traducciones hechas por profesionales de primera clase, con herramientas informáticas propias que hacen innecesario cualquier desarrollo informático e integración técnica preliminar.

"The Department of Financial Services is leading the way among government agencies that need to serve citizens with information in Spanish," said Will Fleming, CEO of MotionPoint.  "Florida has one of the largest Spanish-speaking populations in the country, and CFO Gallagher understands these residents want access to critical information in the language of their choice."