El Oficial Principal de Finanzas Jimmy Patronis Anuncia Devoluciones Récord de Propiedad No Reclamada

3/20/2018

For Immediate Release: Tuesday, March 20, 2018
Contact: Jon Moore, 850.413.2842, Jon.Moore1@myfloridacfo.com

~ $37.8 Million Returned in February ~

TALLAHASSEE, Fla. — Chief Financial Officer Jimmy Patronis today announced that his Division of Unclaimed Property has set a new monthly record of unclaimed property returns in the program’s 57-year history. During the month of February, the Division’s total returns were valued at $37,885,255, exceeding the previous monthly record of $35,956,507 which was set in October 2016.

“I’m proud to announce that in February, our proactive efforts resulted in a record-breaking month of unclaimed property returns,” said CFO Jimmy Patronis. “More than $37 million are back in the hands of their rightful owners and we’ll continue to turn up our outreach efforts to return even more.”

CFO Patronis’ Division of Unclaimed Property (Division) is one of few unclaimed property programs in the country that proactively works to return funds back to businesses, local governments and other unclaimed property account holders. In addition to various outreach events and activities, the Division sends thousands of cartas on a weekly basis to notify account holders and expedite the return of their unclaimed funds or assets.

Se han devuelto más de $203 millones en propiedad no reclama a sus propietarios legítimos desde que el Oficial Principal de Finanzas Patronis asumió su cargo el 1 de julio de 2017. More than 14 million accounts valued at roughly $2 billion remain to be claimed and are available to claim at any time and at no cost.

Currently, CFO Patronis’ Division holds unclaimed property from dormant accounts in financial institutions, insurance and utility companies, securities and trust holdings. Además de dinero y cajas de seguridad, la propiedad no reclamada incluye propiedad tangible como relojes, joyas, monedas, divisas, artículos históricos y artículos varios de cajas de seguridad abandonadas.

Visite www.fltreasurehunt.gov para verificar si tiene cuentas que el programa de propiedad no reclamada puede estar guardando para usted o su negocio. Según lo que establece la ley de la Florida, el titular de la cuenta debe presentar un formulario de reclamación para reclamar una cuenta.

Acerca del Oficial Principal de Finanzas
El Oficial Principal de Finanzas y Jefe de Bomberos del Estado Jimmy Patronis es oriundo de la Florida y miembro del Gabinete de la Florida, que supervisa el Departamento de Servicios Financieros. El Oficial Principal de Finanzas Patronis trabaja todos los días para luchar contra el fraude de seguros, apoyar a los bomberos de la Florida y garantizar que las finanzas del estado sean estables para respaldar el crecimiento financiero del estado. Siga las actividades del Departamento en Facebook (FLDFS) y Twitter (@FLDFS).