*DECLARACIÓN* Oficial Principal de Finanzas Jimmy Patronis: La Reducción de las Tarifas de Compensación Legal por Accidentes de Trabajo Podrían Ahorrarle Más de $79 a las Empresas de la Florida

5/1/2018

For Immediate Release: Tuesday, May 1, 2018
Contact: Anna Alexopolous Farrar, 850.413.2842, Anna.Farrar@MyFloridaCFO.com

TALLAHASSEE, Fla.— Florida Chief Financial Officer (CFO) Jimmy Patronis today released the following statement on the Office of Insurance Regulation’s (OIR) approval of a 1.8 percent decrease in workers’ compensation insurance rates for Florida businesses. The National Council on Compensation Insurance (NCCI) submitted the rate reduction request because of the federal Tax Cuts and Jobs Act of 2017.

“My office estimates that the 1.8 percent decrease could be a savings of $79.5 million and is a good move that will help further reduce cost burdens on Florida businesses. The estimated $79.5 million is a significant savings for our business community who support local economies, employ our neighbors, and give back to our communities. We must continue to do all we can to support and fuel Florida businesses, the backbone of our economy.”

Acerca del Oficial Principal de Finanzas
El Oficial Principal de Finanzas y Jefe de Bomberos del Estado Jimmy Patronis es oriundo de la Florida y miembro del Gabinete de la Florida, que supervisa el Departamento de Servicios Financieros. El Oficial Principal de Finanzas Patronis trabaja todos los días para luchar contra el fraude de seguros, apoyar a los bomberos de la Florida y garantizar que las finanzas del estado sean estables para respaldar el crecimiento financiero del estado. Siga las actividades del Departamento en Facebook (FLDFS) y Twitter (@FLDFS).