Insurance Agent Charged with Selling Phony Bonds

2/20/2004

CONTACTO: Nina Banister

PLANTATION — An insurance agent is facing up to 75 years in prison on charges that she sold phony performance bonds and misappropriated more than $150,000 in insurance premiums from at least a dozen construction companies.

Jody Young, 42, owner of Young Agency, Inc., formerly located at 9731 SW 11th St., Pembroke Pines, turned herself in this morning to investigators with the Department of Financial Services, Division of Insurance Fraud. She was booked into the Broward County Jail on charges of organized fraud, diversion or misappropriation of insurance premiums and uttering forged instruments. Se estableció una fianza de $35,000.

La investigación de la división de fraude determinó que, desde enero de 2000 hasta julio de 2003, Young aceptó primas de bonos de desempeño de al menos 12 compañías de construcción y no envió las primas a las compañías aseguradoras. Las compañías aseguradoras eran Cumberland Casualty y Surety Company, XL Surety Insurance Company y Westfield Insurance Company.

In each instance, investigators said, Young received the insurance premiums from the construction companies and either deposited the funds into one of her bank accounts or cashed the checks. Tres veces Young supuestamente falsificó los documentos de los bonos y emitió bonos de desempeño y de pago sin las autorizaciones de las compañías aseguradoras. Los investigadores calculan que Young desvió o malversó al menos $150,000 en primas.

Young relocated her business last year to Lake Placid, where she currently resides. If convicted, she faces a statutory maximum of up to 75 years in state prison. La Oficina de la Fiscalía Estatal del Condado Broward está procesando los cargos.

El Departamento de Servicios Financieros, División de Fraude de Seguros, investiga varias formas de fraude en seguros, incluyendo seguros de salud, de vida, de autos, de propiedad y de compensación por accidentes de trabajo. Cualquier persona con información acerca de este caso u otra posible confabulación de fraude debe llamar a la Línea de Ayuda al Consumidor del departamento de Fraude al 1-800-378-0445. Se puede ofrecer una recompensa de hasta $25,000 por información que conduzca a una detención y condena.