Gallagher Announces Statewide Arrest Sweep by Insurance Fraud Investigators

CONTACTO:
Nina Banister or Bob Lotane

28 ARRESTADOS POR VIOLAR LEYES DE COMPENSACIÓN LEGAL POR ACCIDENTES DE TRABAJO

TALLAHASSEE – Florida's Chief Financial Officer Tom Gallagher today announced 28 arrests in a three-day statewide sweep of suspects arrested for violations of workers' compensation laws.  La redada es el último paso en una campaña para acabar con aquellos que estafan el sistema de compensación legal por accidentes de trabajo, haciendo que obtener cobertura sea en consecuencia más costoso para los empleadores honestos.  Las investigaciones y los arrestos fueron llevados a cabo por detectives de la División de Fraude de Seguros, Oficina de Fraude de Compensación Legal por Accidentes de Trabajo, en el Departamento de Servicios Financieros, el cual es supervisado por Gallagher.

"Florida employers have seen their workers' compensation premiums drop for two years in a row and much of the credit for this relief goes to the Division of Insurance Fraud and the Division of Workers' Compensation," Gallagher said.  "Employers and employees who cheat the system are stealing from those who play by the rules and putting them at a competitive disadvantage.  We will continue our aggressive efforts to stamp out fraud and help save employers money."

La mayoría de los sospechosos fueron arrestados en horas tempranas de la mañana en sus residencias.  Los 28 individuos fueron arrestados bajo numerosos cargos incluyendo la presentación fraudulenta de reclamaciones de compensaciones legales por accidentes de trabajo, falsificación de documentos o exenciones de compensación legal por accidentes de trabajo, violación de órdenes de suspensión del trabajo hasta que se obtenga la cobertura adecuada e incumplimiento en la obtención de cobertura.  La mayoría de los arrestados enfrentan cargos de delitos graves de tercer grado que tienen una pena de hasta cinco años en prisión por cargo.  Sin embargo, algunos individuos enfrentan cargos que tienen hasta 30 años en prisión y algunos están bajo libertad condicional por violaciones previas.

Entre los arrestados hubo un reclamante que alegaba haber quedado discapacitado después de una lesión en el trabajo en 1993 en Georgia Pacific Co. Jimmy Carr, 50, de Jacksonville, declaró que tuvo que usar muletas, un bastón, un carrito o una silla de ruedas y que ha podido caminar solamente en su patio o casa sin usar uno de esos dispositivos.  Pero fue capturado por un video de vigilancia sacando una base con aro de básquetbol de un camión y luego tratando de encestar.  Carr también está capturado en video parado solo para sacar una silla de ruedas de la parte trasera de un vehículo y luego sentándose en ella.  Ha cobrado más de $800,000 en beneficios de seguro.

Also arrested this week was a former insurance agent on probation who continued to conduct insurance business under various unregistered company names – Blue Ocean Insurance Inc., MSG Consulting, G&G Consulting, or Grason Insurance Agency.  Detectives said that on at least 20 documented occasions, Michael Stephen Grason, 65, of Winter Park, presented or caused others to present fraudulent documents to state workers' compensation compliance investigators, contractors and others as "verification" of workers compensation coverage.

El control de esta semana es el último esfuerzo del departamento por limpiar el sistema de compensación legal por accidentes de trabajo.  En abril, los investigadores de la División de Compensación Legal por Accidentes de Trabajo llevaron a cabo controles en lugares en construcción en tres ciudades de la Florida y establecieron contacto con más de 900 negocios.  Se presentaron Órdenes de Suspensión de Trabajo o se ordenó la presentación de registros a más de 200 negocios o individuos.

This year, the Division of Insurance Fraud, Bureau of Workers' Compensation Fraud, has presented more than 213 cases for prosecution.

El Departamento de Servicios Financieros, División de Fraude de Seguros, investiga varias formas de fraude en seguros, incluyendo seguros de salud, de vida, de autos, de propiedad y de compensación por accidentes de trabajo.  Cualquier persona con información acerca de este caso u otra posible confabulación de fraude debe llamar a la Línea de Ayuda al Consumidor del departamento de Fraude al 1-800-378-0445.  Se puede ofrecer una recompensa de hasta $25,000 por información que conduzca a una detención y condena.

Attached is a list of those arrested this week

ARRESTOS EN REDADA POR FRAUDE DE COMP. LEGAL POR ACC. DE TRAB. DE DFS

Timothy Dore, 30, 2132 Randor Road, Juno Beach – Presenting fraudulent workers compensation exemption form, failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Michael S. Grason, 65, 4333 Woodtree Lane, Orlando – Workers' compensation insurance fraud.

Barbara J. Martin, 40, 191 Woodrich Road, Crawfordville – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Sharon Meyer, 48, 16628 89th Place N., Loxahatchee – Workers' compensation fraud, grand theft second-degree.

Charles Michael Rucker, 50, 9309 Tuscany Drive, Tallahassee – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Renee Coates McNeill, 48, 6709 Visalia Place, Tallahassee – Workers' compensation fraud, forgery, and uttering a forged document.

Lee Moore, 47, 337 Baker Drive, West Palm Beach – Working without workers' compensation insurance.

Henry Norman, 43, West Palm Beach – Working without workers' compensation.

Jimmy Carr, 52, 21121 N. Highway 441, McIntosh – Workers' compensation fraud.

Christina S. Schlusemeyer, 63, 8000 NW 121st Ave., Ocala – Workers' compensation fraud.

Adrian Schexnaider, 48, last known address 2665 Bayshore Parkway, Milton – Workers' compensation fraud.

Roy John Tegtmeier, 51, 14280 Gorham Road, Pensacola – Workers' compensation fraud, uttering a forged document.

Philip W. Whitehead, 27, 803 Gregory Drive, Casselberry – Workers' compensation fraud, perjury.

Carlos Trejos, 35, 325 NW 72nd Ave., #306, Miami – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

John C. Carrera, 53, 12261 SW 94th St., Miami – Workers' compensation fraud, second-degree grand theft, and perjury.

James Lee Vergho, 47, 900 NW 10th St., Homestead – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Jay David Marks, 55, 19255 NE 10th Ave., #417, Miami – Workers' compensation fraud by false document.

Alina S.F. Jones, 25, 1600 NW 4th Ave., #16-D, Miami – Workers' compensation fraud by false document.

Adolfo Villaraos, 62, 6140 SW 27th St., Miami – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Jorge Manuel Zaragozi, 48, 420 SW 18th Terrace, Miami – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Jorge Antonio Lara, 39, 14255 SW 290th Terrace, Miami – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Modesto Fernandez, 35, 7230 W. 14th Court, Hialeah – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Giovanni Picanno, 57, last known address 731 NE Carnival Ave., Port St. Lucie – Violation of Stop Work Order.

David Hadden, 38, 202 Essex Drive, Ft. Pierce – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Kenneth Sylvia, 42, 742 Flamingo Way, North Palm Beach – Presenting a fraudulent certificate of insurance.

Naser Abueqab, 38, 1105 SW 2nd St., Okeechobee – Failure to secure payment of workers' compensation insurance.

Robert L. Baker, 59, 1823 NW 14th St., Ocala – Workers' compensation fraud