Gallagher Calls for Additional $500 Million in Savings for Florida’s Small Businesses

10/4/2005

CONTACTO:
Tami Torres o Bob Lotane

TALLAHASSEE – Tom Gallagher, Florida's chief financial officer, today called for greater savings for Florida's small businesses based on an independent review of proposed workers' compensation rates for the state. Gallagher said that the proposed decrease of 7.2 percent in workers' compensation rates by the National Council on Compensation Insurance (NCCI) should be a 22 percent cut.  El recorte de la tarifa aumentaría los ahorros estimados para los empleadores de la Florida de $237 millones a $726 millones.

"We fought for and passed meaningful reforms to the state's workers' compensation system in 2003 and, as a result, we are seeing dramatic savings for our small businesses," said Gallagher.  "When we lower costs for Florida employers, we boost job creation and opportunity for Florida's working families.  Our independent review reveals that greater savings should be realized by Florida employers."

Gallagher's call is based on an independent rate review by the consumer advocate's office.  La revisión confirmó que las tarifas propuestas por el NCCI no rinden cuentas de manera adecuada de las pérdidas proyectadas, las ganancias y los gastos médicos para las compañías de seguros de compensación legal por accidentes de trabajo.   The rates will be the subject of a public hearing this Friday, October 7, before Insurance Commissioner Kevin McCarty.  McCarty debe resolver sobre las tarifas que entrarían en vigencia el 1 de enero de 2006.  Gallagher said that Consumer Advocate Steve Burgess will testify at the rate hearing.

Gallagher encabezó la aprobación del Proyecto del Senado 50A en 2003 que reformó el sistema de compensación legal por accidentes de trabajo del estado, incluyendo penalizaciones más rígidas para el fraude de compensación legal por accidentes de trabajo y evasión de primas.  La disminución propuesta este año será la tercera caída consecutiva en tarifas desde la aprobación del proyecto de ley  Las tarifas ya cayeron en 19 por ciento en los dos primeros años luego de las reformas.

Attached is a copy of the independent review and recommended rate decreases. The file is also available at

Como funcionario electo del Gabinete de la Florida a nivel de estado, el Oficial Principal de Finanzas Tom Gallagher supervisa el Departamento de Servicios Financieros, una agencia estatal de múltiples divisiones, responsable de administrar fondos del estado y propiedades no reclamadas, ayudar a los consumidores que solicitan información y asistencia sobre servicios financieros, e investigar fraudes financieros. Gallagher also serves as the State Fire Marshal