CFO Announces “Fortify Florida” Expo in Panhandle

9/20/2006

CONTACT: Tami Torres or Jeff Takacs

¡Pensacola Se Prepara! ofrece ayuda a los propietarios de viviendas para fortalecer sus viviendas contra huracanes

El Oficial Principal de Finanzas Tom Gallagher anunció hoy que Pensacola es el lugar donde se realizará la segunda de una serie de exposiciones gratuitas para propietarios de viviendas que reúnen a empresas y agencias sin fines de lucro, para ayudar a los Floridanos a aprender cómo hacer que sus viviendas sean más resistentes a huracanes.

"Fortify Florida: Pensacola Prepares!" is being co-hosted by Gulf Power Corporation, the Escambia County Commission and WEAR-TV. Se llevará a cabo de 10 a.m. a 4 p.m. el sábado, 30 de septiembre, en el Pensacola Civic Center (Centro Cívico). Reunirá a más de 70 expositores que ofrecerán información, servicios y productos que apoyan el objetivo del Oficial Principal de Finanzas de reforzar las viviendas contra huracanes en todo el territorio del estado.

"The Pensacola area knows firsthand the damaging effects of hurricane-force winds on our homes and our communities," Gallagher said. "While many residents in the area have taken steps to make their homes more hurricane-resistant, Fortify Florida will highlight the valuable resources that are available to reduce damage and avoid loss. Our goals are safer families and swifter recovery should another hurricane hit this area."

Fortify Florida: Pensacola Prepares! will also feature insurance company representatives who will be on hand to help homeowners understand which hurricane-resistance measures will protect their homes, and how they can apply for discounts on their insurance premiums. Por ley, se exige a las compañías de seguro que ofrezcan descuentos a titulares de pólizas sobre la parte de la cobertura contra vientos en sus primas de seguro para propietarios de viviendas si toman medidas específicas para reducir la exposición de las viviendas a los daños por tormentas.

Se realizarán talleres durante todo el día para destacar los métodos y productos que los propietarios de viviendas pueden utilizar para hacer que sus viviendas sean más seguras. Todas las exhibiciones y talleres son gratuitos. Durante todo el día los asistentes recibirán premios a la entrada, donados por varios proveedores participantes.

"The support of Gulf Power, the Escambia County Commission and WEAR-TV reinforces how hurricane preparation and recovery is a community-wide effort," Gallagher said. "Their involvement and that of all residents is key to weathering hurricane season in Florida."

Fortify Florida: Pensacola Prepares! is being held in conjunction with the My Safe Florida Home program, a program administered by the Florida Department of Financial Services (DFS) to protect Floridians and assist them in making their homes safer against hurricanes. El personal del DFS estará disponible para ayudar a los participantes de la exposición que deseen solicitar inspecciones gratuitas de Mi Hogar Floridano Seguro.

In addition to learning how they can apply for the My Safe Florida Home program, residents who attend the Fortify Florida: Escambia County Prepares! expo can participate in home improvement how-to clinics, learn about building products designed to strengthen homes and talk to insurance company representatives about how they can take advantage of premium discounts for hurricane hardening their homes.  También estarán disponibles contratistas locales, tiendas de insumos para mejorar viviendas, bancos, entidades crediticias y servicios de asesoría crediticia para ayudar a los consumidores.  Para mayor información, por favor contacte con Audrey Sumrall Brown al (850) 413-2429.

"Fortify Florida" expos are being coordinated as a partnership of the Florida Department of Financial Services, The Office of Insurance Regulation and the Executive Office of the Governor. The third "Fortify Florida" expo is scheduled for Palm Beach County on Saturday, October 14, at the Boca Raton campus of Florida Atlantic University. Para obtener más información sobre estos eventos y conocer las medidas que puede tomar con el fin de hacer que su vivienda sea más resistente a huracanes, visite el sitio web de Mi Hogar Floridano Seguro en www.mysafefloridahome.com.