**Photo Release** CFO Jimmy Patronis Hosts Be Scam Smart Workshop in Gadsden County

7/31/2019

foto de la conferencia de prensa

For Immediate Release: Wednesday, July 31, 2019
Contact: Katie Strickland, 850.413.2842, katie.strickland@myfloridacfo.com
Devin Galetta, 850.413.2842, devin.galetta@myfloridacfo.com
**Photo Release**
CFO Jimmy Patronis Hosts Be Scam Smart Workshop in Gadsden County

CHATTAHOOCHEE, Fla. —Chief Financial Officer (CFO) Jimmy Patronis hosted a Be Scam Smart Workshop today at the Gadsden County Senior Services in Chattahoochee to educate seniors on how to avoid fraud and scams.

CFO Jimmy Patronis said, "Every day we hear of new scams and fraud tactics targeting Floridians, especially our seniors. Anyone can fall victim to fraud and identity theft, but seniors are often inundated with investment offers, promises of instant wealth and requests for charitable contributions. If you feel you or a loved one has fallen victim to fraud or identity theft, please do not hesitate to report it immediately at FraudFreeFlorida.com."

El Departamento de Servicios Financieros de la Florida lanzó Operation S.A.F.E. (Stop Adult Financial Exploitation) como parte de la iniciativa On Guard for Seniors. Los talleres Be Scam Smart están abiertos a adultos mayores, sus familiares y cuidadores para ayudarles a informarse y a proteger a los adultos mayores de la Florida contra estafas y fraudes financieros. Haga clic aquí para solicitar un taller de su área.

About CFO Jimmy Patronis
Chief Financial Officer and State Fire Marshal Jimmy Patronis is a statewide elected official and a member of Florida’s Cabinet who oversees the Department of Financial Services. El Oficial Principal de Finanzas Patronis trabaja todos los días para luchar contra el fraude de seguros, apoyar a los bomberos de la Florida y garantizar que las finanzas del estado sean estables para respaldar el crecimiento financiero del estado. Siga las actividades del Departamento en Facebook (FLDFS) y Twitter (@FLDFS).